Mama-begrijpt-mijn-verhaal Papa-begrijpt-mijn-verhaal

ALLES WAT IK OOIT.. Het hoeft niet nu, het kan ook later.

In de hectische wereld waarin we leven, kunnen we er gewoonweg niet altijd “zijn” op alle momenten dat een kind ons nodig heeft. Dat hoeft niet altijd een probleem te zijn, maar bij langdurige overbelasting door drukke werkzaamheden, voortdurende zorgen of echtscheiding kan dit vervreemding van elkaar te weeg brengen.

Verdriet en teleurstelling van je afschrijven kalmeert. Vooral als je weet dat er op een rustig moment nog aandacht aan wordt besteed en je wellicht de erkenning en begrip krijgt waar je op hoopt.

Als ouder kun je af en toe te vragen of er iets belangrijks staat in het blauwe/roze boekje?

Bij overbelasting: schrijf het alvast op in het blauwe/roze boekje, ik kom er later op terug of

Bij conflictsituaties of echtscheiding: schrijf het alvast op in het blauwe/roze boekje, praat het (later) uit met papa/mama.

Als je samen met papa door het blauwe of samen met mama door het roze boekje bladert, doe je leuke ideeën op,  haal je leuke herinneringen op en maak je lastige onderwerpen makkelijker bespreekbaar.

• de fotohoesjes zijn er om gezamenlijke foto’s en lieve briefjes te bewaren;
  • in de top-secret envelop kunnen geheimen worden bewaard;
  • Sluitzegels bieden de veiligheid om alles op te schrijven wat je bezighoudt.

De boekjes zijn de moeite waard om een leven lang te bewaren.

Terugkijken op positieve herinneringen en gebeurtenissen uit je jeugd verzacht het verdriet en teleurstellingen waar niemand aan ontkomt.