In de samen met papa/mama invulboekjes zijn een paar voorbeelden van uitknipbladen opgenomen.

Op de uitknipbladen staan aankruisvakjes en korte zinnetjes die het de kinderen makkelijker maken om aan te geven wat hen bezighoudt. Vaak hebben ze zelf nog niet in de gaten wat hen dwars zit of kunnen ze het niet goed onder woorden brengen. Het is soms makkelijker om iets te laten lezen/zien dan iets hardop te moeten uitspreken.

Herkennen dat je niet de enige bent, maar dat andere kinderen hetzelfde voelen of denken, kan helpend zijn om toch een kruisje te zetten bij dat specifieke onderwerp, waar je niet zo graag over praat, maar toch ….. OOIT …..

De uitknipbladen zijn onderverdeeld in de series:

• school en thuis met algemene dagelijkse praktijkvoorbeelden, leuk en minder leuk
  • verdriet
  • ik voel me anders
  • scheiding
  • nieuw gezin

Zodra uw kind een plaatje tegenkomt waarbij hij/zij denkt: “dat heb ik ook wel eens gedacht”, kan hij/zij dit plaatje uitknippen en opplakken in het invulboekje. Er zijn/haar eigen verhaal bijschrijven en het u laten zien/delen op een moment dat het BEIDEN uitkomt.

Dat kan binnen het gezin, maar ook met ondersteuning/begeleiding door derden als er sprake is van confronterende onderwerpen. De stichting Tijd met Elkaar heeft vele goede contacten verspreid over Nederland, die u en uw gezin graag (zonder oordeel) ondersteunen.

U kunt contact opnemen via email: stichtingtijdmetelkaar@gmail.com

Martin en/of Marijke Barkey