iets leuks in het vooruitzicht als het leven even tegenzit.

Over ons:

Wij -Martin en Marijke Barkey- vinden het belangrijk dat (kwetsbare) kinderen/gezinnen zich welkom voelen en  weten dat ze belangrijk zijn om wie ze zijn.

uitnodiging kinderen openluchttheater lieve brief van Selina aan martinlieve brief van Selina aan marijke

Wij zijn rebellen in het huidige systeem.

Daar waar de ziektekostenverzekeraars medische basiskennis eisen om voor kostenvergoeding in aanmerking te komen, zijn wij vooral oprecht geïnteresseerd in de MENS en niet in het “probleemgeval”, dat men eigenlijk moet zijn om voor volledige vergoeding in aanmerking te kunnen komen. Wij hechten aan TIJD MET ELKAAR en de mogelijkheid om tijdig te kunnen kiezen óf, wanneer en aan wie je hulp vraagt.

Het huidige systeem  richt zich op “wettelijk verplicht bestrijden” met zo min mogelijk kosten. Tijd om goed te kunnen luisteren staat in een gesprek tussen hulpverlener/arts en cliënt/patiënt dus flink onder druk, want voordat iemand besluit hulp te vragen is er meestal al (te) veel gebeurd en zal veel belangrijke informatie verloren gaan in de korte gesprekken.

Als een professional de vereiste medische basiskennis heeft, wil dit nog niet zeggen dat hij/zij ook beschikt over (sociaal vaardige) talenten als goed kunnen luisteren, zonder oordeel zijn, tact, (intuïtief) snel kunnen schakelen en (levens)ervaring.

Hoe graag je ook “supermens”wilt zijn, bij overbelasting (en daar heeft tegenwoordig vrijwel iedereen mee te maken) kun je niet alle ballen in de lucht houden. Zeker niet op ieder moment.

Men is niet ziek, maar wordt ziek door zwijgen.

Wacht niet tot het te laat is.

Als omstandigheden vat krijgen op de communicatie, kunnen misverstanden en aannames  een relatie binnen sluipen  en onzichtbaar bouwen aan boosheid, terugtrekgedrag, eenzaamheid en onaangepast gedrag. Dit manifesteert zich meestal pas op latere (puber)leeftijd en dan is de oorzaak vaak al vervaagd.

Goede bedoelingen om de ander en je zelf te beschermen zijn meestal de redenen om te zwijgen. Vooral bij kinderen. Het is tegelijkertijd ook de reden van onbegrip en onbesproken verdriet, dat generaties lang door kan gaan.

Mensen die de behoefte en/of de moed hebben om te erkennen dat ze overbelast zijn of langs elkaar heen leven, bieden wij 2 opties om de band te versterken, elkaar beter te leren kennen en lief en leed te delen:

1. De aanschaf van 2 interactieve invulboekjes samen met mama en samen met papa  met de focus op alles wat goed is, was of wordt.
  2. Een weekend met het hele gezin in de veilige en besloten vakantie-accommodatie met veel rust, ruimte en ontspanningsmogelijkheden voor alle gezinsleden. Opa, oma ooms, tantes, neefjes en nichtjes kunnen mee.

Haperen de gesprekken? We nemen –op uw initiatief- graag de TIJD om met onze gebundelde talenten en ervaring -objectief- een gesprek weer vlot te kunnen trekken, zodat het hele gezin met mooie herinneringen en een goed eikpunt blijvend lief en leed kan delen.

Wij hebben een groot netwerk van uiterst bekwame en sociaal vaardige professionals in verschillende vakgebieden en helpen graag om gezamenlijk een ondersteuner te zoeken met wie het “klikt”en die matcht bij uw persoonlijkheid, situatie en fase.

Martin en Marijke Barkey

Telefoonnummer 06 52043900.