• recensie uit het blad PLUSMINUSWij staan in PlusMinus
    “Alles wat ik ooit met mama wil bespreken of wat ik haar zou willen zeggen” “Alles wat ik ooit met papa wil bespreken of wat ik hem zou willen zeggen” Auteurs: Martin en Marijke Barkey van BenB-Coaching Uitgave van Stichting Tijd Met Elkaar Prijs: €14,95 Twee boekjes: één over mama en één over papa. Nieuw en origineel: een mooi geïllustreerd schrift waarin je kind door middel van lijstjes, tekeningen en opdrachten kan aangeven hoe het zich voelt, wat het samen met jou zou willen doen, wat het je zou willen zeggen, wat goed gaat, wat het zou willen veranderen en nog veel meer. Overal is aan gedacht. Er zijn fotohoesjes om foto’s en lieve briefjes te bewaren, een Top-Secret envelop met dingen die het kind nu persé niet maar later misschien wel met je wil bespreken en sluitzegels waarmee het ook (tijdelijk) andere bladzijden dicht kan plakken. Het boekje kan door alle kinderen op ieder moment gebruikt worden, maar vooral in moeilijke tijden is het goed dat je kind negatieve gevoelens, zoals angst, boosheid of verdriet van zich af kan schrijven. Alles waar je kind mee bezig is of tegenaan loopt, kan het hier letterlijk een plek geven. Het geeft ouders ook de kans om zich te verdiepen in de belevingswereld van hun kind en om gevoelens makkelijker bespreekbaar te maken. En er is ook plaats voor mooie herinneringen die jou en je kind kunnen helpen om lichtpuntjes te blijven zien. Het boekje nodigt uit om erin te schrijven. Als ik kinderen had in de basisschoolleeftijd zou ik er zeker één voor hen kopen. En het zou zeker leuk zijn om ze te bewaren om ze later nog eens samen te bekijken. Het enige minpunt is de prijs. Alle (kinder) boeken zijn relatief duur. Dus op dit punt onderscheidt het zich niet van andere boeken. Maar je zal maar drie kinderen hebben en ze alle drie zo’n boekje willen geven … Dat loopt toch aardig in de papieren. Daarom vind ik dat een initiatief als dit eigenlijk gesubsidieerd zou moeten worden, zodat het toegankelijker wordt voor iedereen. Chantal Caes
  • Interview RTV Oost - Stichting Tijd met Elkaar
    Woensdag 2 december heeft Stichting tijd Met Elkaar een interview bij RTV Oost. Tijdens dit interview zal worden gesproken over de producten die de stichting aanbied, ten goede van communicatie tussen jeugd en ouders / voogdij.
  • Twente FM interviewLees meer
  • post-image-002Ervaringen delen
    In elk gezin komen vervelende situaties voor. Heftig nieuws op de televisie. Ziekte of overlijden. Het verlies van vriendschap. Ouders die besluiten uit elkaar te gaan. Volwassenen praten hierover. Kinderen zijn vaak minder goed in staat om dit onder woorden te brengen. Het gevoel is er niet minder om. Aan de buitenkant merk je vaak weinig van hun verdriet en zorgen. Stichting Tijd met elkaar heeft een blauw-samen-met-papa-dagboekje en een roze samen-met-mama-dagboekje ontwikkeld dat helpt om emoties te verwerken. Op een speelse en veilige manier delen de kinderen hun ervaringen met u en met Bengel, hun steun en toeverlaat. Bengel geeft aanwijzingen hoe ze lastige situaties bespreekbaar kunnen maken met papa of mama. Geheimen krijgen een speciale plek in de TOP SECRET envelop, totdat het vertrouwen voldoende gegroeid is om zelfs dat OOIT bespreekbaar te maken. Door samen met papa, of samen met mama door het boekje te bladeren haal je samen leuke herinneringen op, kom je op ideeën en wordt een gesprek makkelijker. Om de boekjes te kunnen drukken én om hier zoveel mogelijk ouders kennis mee te laten maken hebben we uw steun nodig. Door het boekje te kopen helpt u uzelf én uw kind de extra aandacht te geven, die in sommige situaties heel waardevol is. Help uw kind zijn gevoelens en gedachten te uiten en steun deze campagne. Kies vanaf oktober uw tegenprestatie op www.doorgaan.nl en deel het in uw netwerk.
  • Crowdfunding campagne 2015
      De crowdfundingscampagne is met succes afgerond, Wij bedanken alle geïnteresseerden voor hun bijdragen. Wij gaan door met de ontwikkeling van het boek Bengel, het spel TIJD MET ELKAAR, uitknipbladen met praktijkvoorbeelden en boekjes vanaf 11 jaar.
  • post-image-002BENGEL bij Max en Mabel
    In november 2015 komt het boek “Bengel bij Max en Mabel” uit. Lees samen (voor) hoe Bengel, in de eerste weken na de scheiding van hun ouders, Max en Mabel begeleidt. De hond Fido zorgt voor de nodige afleiding. Plaatjes en plakbriefjes aan de rechterzijde van het boek laten zien dat kinderen soms zelf actie kunnen ondernemen bij verdriet, boosheid en teleurstelling. Bengel houdt van actie en humor. Hij is gek op kinderen en dieren. Hij geeft aanwijzingen hoe je soms zelf actie kunt ondernemen als je verdrietig of teleurgesteld bent. Als hij erg druk is sms-t of appt hij iemand anders om je te troosten of op te vrolijken. Moest je lachen om een hond, kat of ander dier? Lees meer .. In het boek “Bengel bij Max en Mabel” is Bengel de ene keer bij moeder Jannie, Max, Mabel en de hond Fido, maar soms ook in het nieuwe huis van hun vader. Want de ouders van Max en Mabel zijn sinds kort gescheiden. Bengel zorgt voor gekke fratsen van hun hond Fido. Aan de hand van plaatjes en plakbriefjes aan de rechterkant van de bladzijdes probeert hij te laten zien dat ze soms zelf actie kunnen ondernemen als ze verdrietig, boos of teleurgesteld zijn. Wie goed luistert en goed oplet merkt dat Bengel samen met jou vervelende momenten om kan zetten in leuke momenten. Verschijnt eind november 2015.