Ervaringen delen

In elk gezin komen vervelende situaties voor. Heftig nieuws op de televisie. Ziekte of overlijden. Het verlies van vriendschap. Ouders die besluiten uit elkaar te gaan.

Volwassenen praten hierover. Kinderen zijn vaak minder goed in staat om dit onder woorden te brengen. Het gevoel is er niet minder om. Aan de buitenkant merk je vaak weinig van hun verdriet en zorgen.

Stichting Tijd met elkaar heeft een blauw-samen-met-papa-dagboekje en een roze samen-met-mama-dagboekje ontwikkeld dat helpt om emoties te verwerken. Op een speelse en veilige manier delen de kinderen hun ervaringen met u en met Bengel, hun steun en toeverlaat. Bengel geeft aanwijzingen hoe ze lastige situaties bespreekbaar kunnen maken met papa of mama.

Geheimen krijgen een speciale plek in de TOP SECRET envelop, totdat het vertrouwen voldoende gegroeid is om zelfs dat OOIT bespreekbaar te maken.

Door samen met papa, of samen met mama door het boekje te bladeren haal je samen leuke herinneringen op, kom je op ideeën en wordt een gesprek makkelijker.

Om de boekjes te kunnen drukken én om hier zoveel mogelijk ouders kennis mee te laten maken hebben we uw steun nodig. Door het boekje te kopen helpt u uzelf én uw kind de extra aandacht te geven, die in sommige situaties heel waardevol is.

Help uw kind zijn gevoelens en gedachten te uiten en steun deze campagne. Kies vanaf oktober uw tegenprestatie op www.doorgaan.nl en deel het in uw netwerk.

Het laatste nieuws